Mandrosz Joanna, Ile kompetencji powinien zawierać system kompetencji firmy?
Ile kompetencji powinien zawierać system kompetencji firmy?
W artykule przeanalizowano czynniki determinujące liczbę kompetencji, które powinny być uwzględnione w systemie kompetencji firmy. Wskazano takie czynniki, jak przyjęty na potrzeby danej firmy sposób rozumienia pojęcia „kompetencja firmowa”, liczba grup stanowisk i różnych stanowisk indywidualnych w ramach każdej grupy, wielkość firmy i liczba szczebli menedżerskich reprezentowanych w jej hierarchii organizacyjnej, planowana skala wykorzystania systemu kompetencji firmy. W wielu średniej wielkości firmach pełny system kompetencji firmowych może obejmować kilkadziesiąt do ok. 100 kompetencji. Liczba ta jest najczęściej w praktyce istotnie redukowana, co może być rekompensowane zaadaptowaniem dodatkowych narzędzi, np. profilów osobowościowych na użytek rekrutacji.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX