Hejduk Bożena, Dyżury „pod telefonem” - ilość dyżurów, czas trwania, wynagrodzenie
Dyżury „pod telefonem” - ilość dyżurów, czas trwania, wynagrodzenie
1.Wstęp
Regulację dotyczącą dyżurów „pod telefonem” zawierają przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej.Jednakże tej kwestii został poświęcony zaledwie jeden przepis przedmiotowej ustawy a dotyczy on jedynie wskazania kręgu podmiotów, które mogą zostać zobowiązane do pozostawania poza zakładem opieki zdrowotnej w gotowości do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz zasad naliczania wynagrodzenia za każdą godzinę pełnienia dyżuru pod telefonem.
Pozostałe kwestie prawne, które mogą pojawić się w związku z pełnieniem dyżuru pod telefonem należy rozstrzygać opierając się na powiązaniu wskazanego przepisu z przepisami regulującymi dyżury medyczne oraz na podstawie ogólnych postanowień przepisów ustawy – Kodeks pracy. Niemniej jednak należy pamiętać, że przepisy ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, jako przepisy szczególne dla określonej kategorii pracowników, mają w zakresie czasu pracy pierwszeństwo nad przepisami Kodeksu pracy.
2.Dyżur „pod telefonem”
Dyżury pod telefonem to popularna a...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX