Hall Katarzyna, Dostosowanie statutów szkół do wymagań wynikających z nowej podstawy prawnej do oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 31 sierpnia 2017 r.
Autor:

Dostosowanie statutów szkół do wymagań wynikających z nowej podstawy prawnej do oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

Nowelizacja ustawy o systemie oświaty, która – pomimo tego, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 24 września 2013 r. spowodował, że rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, utraciło moc obowiązującą z dniem 9 kwietnia 2015 r. – pozwoliła zachować dotychczasowe regulacje dotyczące warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów do 31 sierpnia 2015 r. oraz wprowadzić nowe regulacje, obowiązujące od 1 września 2015 r. Nakazała ona szkołom dostosować odpowiednio do tych regulacji swoje statuty do 1 września 2015 r. Opracowanie, omawiające, co powinien zawierać statut szkoły w tej nowej sytuacji prawnej oraz jak można przygotować potrzebną nowelizację krok po kroku, jest adresowane przede wszystkim do dyrektorów szkół, a także do nauczycieli.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX