Szczepaniak Sylwester, Doręczenia elektroniczne a zamówienia publiczne
Doręczenia elektroniczne a zamówienia publiczne
Zgodnie z nowelizacją ustawy o doręczeniach elektronicznych z dnia 12 grudnia 2023 r. nastąpiło przesunięcie obowiązku korzystania z doręczeń elektronicznych. Nowy termin w zmienionym komunikacie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 maja 2023 r., został określony na dzień 1 października 2024 r.
W polskim porządku prawnym doręczenia elektroniczne niedługo staną się standardem w komunikacji z podmiotami publicznymi. Zmiana daty wdrożenia e-Doręczeń nie oznacza rezygnacji z informatyzacji postępowań.
Poniższy tekst zachowuje więc aktualność, z wyjątkiem dat, które zostaną zaktualizowane wraz ze zmianami stanu prawnego.
Redakcja Systemu Informacji Prawnej LEX
Ustawa z 18.11.2020 r. o doręczeniach elektronicznych wprowadza obowiązek wystąpienia przez podmioty publiczne o adres do doręczeń elektronicznych do ministra właściwego do spraw informatyzacji. Jednym z etapów uzyskiwania adresów jest nawiązanie relacji prawnej z dostawcą publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) i publicznej usługi hybrydowej (PUH), którym obecnie jest Poczta Polska, pełniącym rolę operatora wyznaczonego. W niniejszym komentarzu zostanie omówiony tryb uzyskiwania adresu do doręczeń elektronicznych z punktu widzenia przepisów regulujących zamówienia publiczne.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX