Kłaczyński Michał, Dopuszczalność posługiwania się zwrotami obcojęzycznymi w ofercie usług i reklamie banku

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Dopuszczalność posługiwania się zwrotami obcojęzycznymi w ofercie usług i reklamie banku

Komentarz opisuje w jakim zakresie banki mogą posługiwać się zwrotami obcojęzycznymi w przypadku reklamowania swoich produktów. Coraz częściej banki stosując reklamy produktów oraz oferty skierowane do potencjalnych klientów posługują się obcojęzycznymi zwrotami. W związku z tym rodzi się pytanie o granice dopuszczalności wynikające z ustawy o języku polskim. Wiele pojęć zapewne posiada polskie odpowiedniki, ale nie zawsze brzmiałyby one wiarygodnie albo skutecznie z punktu marketingowego. Autor prezentuje pogląd o sankcji przewidzianej za naruszenie przepisów o języku polskim, i co z tego wynika również ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX