Włodarska Karolina, Czy regulaminy bankowe są właściwym miejscem zamieszczania informacji obligatoryjnych

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 18 grudnia 2011 r.
Autor:

Czy regulaminy bankowe są właściwym miejscem zamieszczania informacji obligatoryjnych

Zapewnienie konsumentowi możliwości dokonania racjonalnego wyboru określonego dobra lub usługi jest głównym celem w regulacjach chroniących konsumentów. Różnorodność dóbr i usług związana z istnieniem wolnego rynku umożliwia mu uzyskanie świadczenia, którego potrzebuje rzeczywiście w danym momencie. Z drugiej natomiast strony konsument może się pogubić w ilości i różnorodności oferowanych dóbr i usług. Wiedza posiadana przez konsumenta w zestawieniu z profesjonalistą jest nikła, dlatego ważne jest aby kontrahent przekazał mu jak najszerszy zakres informacji, co ma wpływ na bardziej świadomy wybór przez konsumenta. W związku z tym jednym z zasadniczych obowiązków, wynikających z ustawy o kredycie konsumenckim jest zamieszczenie w umowie klauzul informacyjnych, dotyczących m.in. całkowitego kosztu kredytu, rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania, prawa do odstąpienia od umowy, prawa do dokonania wcześniejszej spłaty kredytu itd.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX