Majewska Milena Daria, CSR w praktyce Human Resources

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

CSR w praktyce Human Resources

Artykuł opisuje czym jest Corporate Social Responsibility. Przedstawiona jest tu historia powstania Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i aktualny stopień wdrożenia tej idei w Polsce i na świecie. Wyjaśnione zostały główne zasady, postulaty i cele, a także najważniejsze pojęcia: interesariusze, podejście systemowe, zrównoważony rozwój i dobre praktyki. W kolejnych punktach CSR odniesiony jest do działów Public Relations i Human Resources. Artykuł wyjaśnia, czym CSR w nawiązaniu do tych działów jest i powinien być. Pokazuje także z czym jest mylony i czym stać się nie powinien. W drugiej części, wyjaśnione zostaje, dlaczego właśnie dział HR jest kluczowy dla powodzenia projektów oraz przedstawione zostają korzyści z implementacji CSR w ten właśnie dział. Następnie artykuł przedstawia praktyczne zasady wdrażania dobrych praktyk w działalność HR i opisuje, dlaczego CSR bez HR pozostaje tylko działaniem wizerunkowym nieposiadającym żadnej głębszej motywacji.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX