Markiewicz Izabela, Chcesz wiedzieć, kim są Twoi klienci – zrozum swoich pracowników. Kompetencje kulturowe w międzynarodowych organizacjach zorientowanych rynkowo

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Chcesz wiedzieć, kim są Twoi klienci – zrozum swoich pracowników. Kompetencje kulturowe w międzynarodowych organizacjach zorientowanych rynkowo

Obserwując problemy z autostradą polsko – chińską, czy porównując deklaracje „myślenia klientem” z wysoką hierarchizacją i skostniałością firm zastanawiam się, czy rzeczywiście wiemy, co te hasła oznaczają dla naszych organizacji.

Skoro ZZL staje się częścią strategii biznesowych, to niezmiennie pierwszym krokiem jest rozwój wiedzy z zakresu zarządzania wśród specjalistów, kadry menadżerskiej odpowiedzialnej za zasoby ludzkie. Orientacja na klienta jest jedną z częściej deklarowanych strategii biznesowych, marketingowych współczesnych przedsiębiorstw. Co to oznacza dla działu i strategii ZZL, szczególnie w kontekście rozszerzania się kulturowo i geograficznie rynku? O ile pojęcie kompetencji kulturowych oraz koncepcja orientacji rynkowej zostały dość szeroko opisane i przeanalizowane, to związek pomiędzy kompetencjami kulturowymi a orientacją rynkową organizacji międzynarodowych nie. Przedmiotem tego artykułu jest próba pokazania związku pomiędzy tymi dwoma elementami, który ma prowadzić do sukcesu organizacji oraz uzyskania przez nią przewagi konkurencyjnej.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX