Mielecka Marzena, Charakterystyka i cele oceny zwrotnej 360 stopni
Charakterystyka i cele oceny zwrotnej 360 stopni
Materiał wyjaśnia charakterystykę oceny zwrotnej 360°. W niniejszym artykule autorka przedstawia krótki rys historyczny opisujący powstanie tej metody oceny, wskazując na ewolucję, która dokonywała się w metodach oceny od momentu pojawienia się nurtu psychologii przemysłowej. Tekst ten szczegółowo opisuje cele, jakie powinny przyświecać procesowi oceny tj. zidentyfikowanie zarówno mocnych stron, jak i obszarów do rozwoju (luk kompetencyjnych), a następnie wyznaczenie kierunków rozwoju i doskonalenia osoby ocenianej, które pozwolą na ich zniwelowanie. Przedstawia także możliwości wykorzystania informacji o poziomie kompetencji menedżerskich uzyskanych za pomocą oceny 360°. W materiale autorka przedstawia także uczestników projektu oceny. Autorka odpowiada w artykule na pytanie czemu służy, a do czego nie powinna być wykorzystywana ocena 360°. Materiał ten można polecać szczególnie osobom, które poszukują podstawowych informacji o metodologii oceny zwrotnej 360°.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX