Wnęk-Kolaska Małgorzata, Assessment Center jako narzędzie polityki personalnej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Assessment Center jako narzędzie polityki personalnej

Assessment Center (AC) to specyficzna metoda badawcza, polegająca na wykorzystaniu różnorodnych technik oceny, najbardziej diagnostycznych z punktu widzenia kryteriów wybranych do badania. AC koncentruje się na obserwacji i analizie zachowań uczestników; to „sesja oceniająca”, w której na ogół bierze udział 6-12 uczestników ocenianych przez kilku ekspertów - asesorów. Rezultat badania to ocena rozpiętości luki pomiędzy obecnym potencjałem i kompetencjami, a pożądanymi kompetencjami i potencjałem umożliwiającymi realizowanie celów strategicznych firmy. Następnie rozważono cele, jakim może służyć AC, oraz różnice pomiędzy Assessment Center (Ośrodek Oceny) a Development Center (Ośrodek Rozwoju). Inni podział metody rozróżnia trzy strategie podejścia do badania i badanych: strategię oceny, strategię identyfikacji i strategię diagnostyki. Przeanalizowano projektowanie ćwiczeń AC oraz zaproponowano zestaw technik wykorzystywanych w metodzie.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX