Ambroziak Dariusz, Rajca Grzegorz, Analiza Sieci Społecznych – wprowadzenie do metody. Jak skutecznie wykorzystać kapitał społeczny ukryty w organizacyjnej strukturze nieformalnej - część II

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autorzy:

Analiza Sieci Społecznych – wprowadzenie do metody. Jak skutecznie wykorzystać kapitał społeczny ukryty w organizacyjnej strukturze nieformalnej - część II

Artykuł jest kontynuacją cyklu poświęconego analizie sieci społecznych – metodzie pomiaru kapitału społecznego firmy. W pierwszej części omówiony został sam kapitał społeczny oraz metoda pomiaru: analiza sieci społecznych. Druga część cyklu poświęcona jest praktycznym zastosowaniom tej metody w środowisku organizacyjnym. W artykule opisano case study z pomiaru kapitału społecznego pracowników działu handlowego. Przedstawiono również praktyczne przykłady problemów, do których rozwiązania warto wykorzystać analizę sieci. Opisy wzbogacone zostały o szacunkową analizę zwrotu z inwestycji, która rzuca światło na rentowność opisywanej metody.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX