Maziarz Agnieszka, Zasady nauki religii w szkołach w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego. Glosa do wyroku TK z dnia 20 kwietnia 1993 r., U 12/92

Glosy
Opublikowano: Glosa 2011/1/128-132
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: aprobująca

Zasady nauki religii w szkołach w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego. Glosa do wyroku TK z dnia 20 kwietnia 1993 r., U 12/92

Obecnie religia ma istotne znaczenie w funkcjonowaniu społeczeństwa zarówno z punktu widzenia jednostki, jak i całego państwa. Dobra religijne stają się kulturową treścią systemów społecznych i oddziaływują na poszczególne jednostki w społeczeństwie. Oddziaływanie to nie może naruszać zasad wolności obywatelskich, a w szczególności naruszać podstawowych praw podmiotowych jednostki. Warto się zatem zastanowić nad oddziaływaniem poprzez naukę religii w szkołach, który to temat był przedmiotem rozważań Trybunału Konstytucyjnego (dalej jako TK).

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX