Sieradzka Małgorzata, Reklama wprowadzająca w błąd i niedozwolona reklama porównawcza. Glosa do wyroku TS z dnia 13 marca 2014 r., C-52/13

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2014
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: aprobująca

Reklama wprowadzająca w błąd i niedozwolona reklama porównawcza. Glosa do wyroku TS z dnia 13 marca 2014 r., C-52/13

1.Uwagi ogólne

Glosowany wyrok TSUE dotyczy reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej.

Orzeczenie ma istotne znaczenie praktyczne z uwagi na podkreślenie przez TSUE znaczenia systematyki i celu dyrektywy 2006/114/WE z dnia 12 grudnia 2006 r. dotyczącej reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej w razie różnicy między poszczególnymi wersjami językowymi. Sprawa rozpoznawana przed TSUE powstała na tle sporu pomiędzy Posteshop SpA a urzędem ochrony konkurencji i rynku (Autorita Garante), na tle decyzji stwierdzającej stosowanie reklamy wprowadzającej w błąd przez Posteshop. Dotyczyła odmienności wersji językowej przepisów krajowych, na podstawie których następowała kwalifikacja reklamy jako wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej. Trybunał wskazał na konieczność zapewnienia jednolitości stosowania prawa UE. Przy pojawiających się wątpliwościach interpretacyjnych co do wykładni przepisów dyrektywy należy sięgać do ogólnej systematyki i celu uregulowania.

2.Stanowisko TSUE

W rozpoznawanej sprawie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX