Sieradzka Małgorzata, Reklama porównawcza cen produktów sprzedawanych w sklepach różnej wielkości lub różnego formatu. Glosa do wyroku TS z dnia 8 lutego 2017 r., C-562/15

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2017
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: aprobująca

Reklama porównawcza cen produktów sprzedawanych w sklepach różnej wielkości lub różnego formatu. Glosa do wyroku TS z dnia 8 lutego 2017 r., C-562/15

1.Uwagi wstępne

Glosowany wyrok TS z 8.02.2017 r., C-562/15, Carrefour Hypermarchés SAS przeciwko ITM Alimentaire International SASU, EU:C:2017:95, dalej wyrok C-562/15, Carrefour, jest kolejnym orzeczeniem wpisującym się w linię orzeczniczą Trybunału Sprawiedliwości z zakresu reklamy porównawczej (zob. wyrok TS z 8.04.2003 r., C-44/01, Pippig Augenoptik GmbH & Co. KG przeciwko Hartlauer, EU:C:2003:205, dalej wyrok C-44/01, Pippig Augenoptik; wyrok TS z 18.11.2010 r., C-159/09, Lidl SNC przeciwko Vierzon Distribution SA, EU:C:2010:696, dalej wyrok C-159/09, Lidl; wyrok TS z 23.02.2006 r., C-59/05, Siemens AG przeciwko VIPA Gesellschaft für Visualisierung und Prozeßautomatisierung mbH, EU:C:2006:147, dalej wyrok C-59/05, Siemens; wyrok TS z 19.04.2007 r., C-381/05, De Landtsheer Emmanuel SA przeciwko Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne i Veuve Clicquot Ponsardin SA, EU:C:2007:230, dalej wyrok C-381/05, De Landtsheer Emmanuel; wyrok TS z 12.06.2008 r., C-533/06, O2 Holdings Limited i O2 (UK)...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX