Zejda Maciej, Reklama kontekstowa w internecie. Glosa do wyroku TS z dnia 22 września 2011 r., C-323/09
Reklama kontekstowa w internecie. Glosa do wyroku TS z dnia 22 września 2011 r., C-323/09
Na wstępie należy wyjaśnić, dlaczego przedmiotem niniejszej glosy jest orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: Trybunał) wydane już ponad 4 lata temu.
Po pierwsze, z całą pewnością glosowane orzeczenie jest do tej pory niezwykle aktualne – stanowi jedną z najbardziej zaawansowanych prób rozstrzygnięcia zagadnień związanych z kontekstową reklamą internetową na gruncie prawa wspólnotowego.
Po drugie, postępowanie przed sądem krajowym w Wielkiej Brytanii, będące przyczynkiem do wydania niniejszego orzeczenia, nie dobiegło jeszcze do końca – w związku z tym nie wiadomo, jaka będzie reakcja sądownictwa krajowego na stanowisko wyrażone przez Trybunał. Biorąc pod uwagę dotychczasowy czas trwania procesu (ponad 6 lat) oraz ilość związanych z nim kontrowersji, można zaryzykować stwierdzenie, że nie zakończy się on szybciej niż w roku 2016. Wobec powyższego krytyczna analiza orzeczenia Trybunału będzie szczególnie interesująca, biorąc pod uwagę, że pewne wątpliwości...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX