Doliński Jakub Michał, Problematyka aktualności cenowej reklamy porównawczej. Glosa do wyroku s.apel. z dnia 10 października 2012 r., I ACa 856/12

Glosy
Opublikowano: Glosa 2013/3/104-108
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: aprobująca

Problematyka aktualności cenowej reklamy porównawczej. Glosa do wyroku s.apel. z dnia 10 października 2012 r., I ACa 856/12

Glosowane orzeczenie dotyczy problematyki reklamy porównawczej. Prezentowane w nim stanowisko Sądu Apelacyjnego w Krakowie rzutuje na ów przedmiot ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji , stanowiąc precedensową – w świetle prawa polskiego – odpowiedź na pytanie: czy reklama porównawcza musi być aktualna? Kwestia ta jest szczególnie istotna jako rozwianie w tej mierze wątpliwości wśród przedsiębiorców prowadzących takie właśnie kampanie reklamowe. Ratio legis uregulowań dotyczących reklamy porównawczej jest przede wszystkim wskazanie granic dozwolonego działania przedsiębiorców przy zestawianiu oferty własnej z konkurencją. Taki rodzaj reklamy został niemal wyczerpująco określony w treści art. 16 ust. 3 i ust. 4 u.z.n.k., niemniej problematyka jej aktualności została przez ustawodawcę pominięta. Z tego względu omawiany wyrok ma w polskim orzecznictwie charakter precedensu w kwestii omawianego zagadnienia. Przedmiotem glosowanego orzeczenia jest spór pomiędzy dwiema sieciami supermarketów, dotyczący zastosowania przez jedną z nich cenowej reklamy porównawczej. Reklama taka jest wypowiedzią odwołującą się do propozycji rynkowej innego przedsiębiorcy, której celem jest poinformowanie potencjalnego nabywcy o własnej ofercie poprzez wskazanie jej równorzędności lub wyższości nad konkurencyjną .

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX