Modrzejewski Piotr, Problem utraty statusu konsumenta korzystającego z portali społecznościowych. Glosa do wyroku TS z dnia 25 stycznia 2018 r., C-498/16

Glosy
Opublikowano: Glosa 2018/3/80-88
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: krytyczna

Problem utraty statusu konsumenta korzystającego z portali społecznościowych. Glosa do wyroku TS z dnia 25 stycznia 2018 r., C-498/16

Z portali społecznościowych takich jak Facebook korzystają współcześnie prawie wszyscy użytkownicy internetu, ponieważ zapewniają one prostą komunikację i wymianę myśli, niezależnie od miejsca pobytu użytkownika. Aktualnym wyzwaniem dla prawników jest rozwiązywanie problemów związanych z używaniem takich portali. Jednym z wielu pytań jest to, czy sposób korzystania z tych portali przez użytkowników ma charakter prywatny, czy zawodowy. Innymi słowy, czy ci użytkownicy są konsumentami, czy profesjonalistami oraz czy z upływem czasu ich status może ewoluować. Warto zwrócić uwagę, jak do problemu przeplatania się celów prywatnych i zawodowych użytkowników portali społecznościowych odniósł się Trybunał Sprawiedliwości w jednym ze swoich ostatnich orzeczeń.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX