Kępiński Jakub, Porównanie cen produktów w reklamie porównawczej oraz stosunek klauzuli generalnej do szczególnych deliktów nieuczciwej konkurencji. Glosa do wyroku SN z dnia 13 grudnia 2013 r., III CSK 65/13

Glosy
Opublikowano: Glosa 2015/2/27-33
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: krytyczna

Porównanie cen produktów w reklamie porównawczej oraz stosunek klauzuli generalnej do szczególnych deliktów nieuczciwej konkurencji. Glosa do wyroku SN z dnia 13 grudnia 2013 r., III CSK 65/13

Wyrok Sądu Najwyższego (dalej jako SN) dotyczy problematyki reklamy porównawczej, a w szczególności tego, czy porównywanie cen produktów oferowanych przez konkurujących ze sobą przedsiębiorców, dokonane w różnych datach, może być uznane jako działanie rzetelne i obiektywne. Sąd Najwyższy rozważa też problem stosunku klauzuli generalnej zawartej w art. 3 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji do szczególnych deliktów nieuczciwej konkurencji. W obu przypadkach rozstrzygnięcie SN jest wątpliwe i wymaga komentarza.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX