Sieradzka Małgorzata, Podstawy wyłączenia odpowiedzialności agencji reklamowej za posługiwanie się nieuczciwą reklamą. Glosa do wyroku SN z dnia 9 kwietnia 2015 r., II CSK 338/14

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2015
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: aprobująca

Podstawy wyłączenia odpowiedzialności agencji reklamowej za posługiwanie się nieuczciwą reklamą. Glosa do wyroku SN z dnia 9 kwietnia 2015 r., II CSK 338/14

1.Uwagi ogólne

Glosowany wyrok zasługuje na omówienie chociażby z tego powodu, że dotychczasowe orzecznictwo z zakresu odpowiedzialności agencji reklamowej za nieuczciwą reklamę jest stosunkowo „ubogie”. W glosowanym wyroku SN zidentyfikował podstawy wyłączenia odpowiedzialności agencji reklamowej za posługiwanie się nieuczciwą reklamą. Powyższe ma istotne znaczenie, gdyż odpowiedzialność agencji reklamowej za czyn nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest możliwa, ale ograniczona. Artykuł 17 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) – dalej jako u.z.n.k., stanowi, że czynu nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy może dopuścić się również podmiot, który reklamę opracował. Zlecenie agencji reklamowej lub innemu podmiotowi przygotowania reklamy nie zwalnia zatem z odpowiedzialności za jej opracowanie, co potwierdza art. 17u.z.n.k. Istotne jednak staje się ustalenie, czy wytworzenie reklamy na zlecenie reklamującego...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX