Wesołowska Agnieszka, Określenie miejsca świadczenia usług reklamowych. Glosa do wyroku TS z dnia 19 lutego 2009 r., C-1/08

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2012
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: częściowo krytyczna

Określenie miejsca świadczenia usług reklamowych. Glosa do wyroku TS z dnia 19 lutego 2009 r., C-1/08

1.Wprowadzenie

Komentowany wyrok, pomimo że wydany na kanwie nieobowiązujących już przepisów VI dyrektywy ustanawiających zmienione z dniem 1 stycznia 2010 r. zasady określania miejsca powstania obowiązku podatkowego VAT, zawiera w swoim uzasadnieniu bardzo ważne i zarazem ciekawe tezy, które mogą być stosowane również obecnie. Jak zauważono, wyrok ten bezpośrednio odnosi się do kwestii związanych z problematyką określania miejsca opodatkowania, w tym w szczególności w odniesieniu do usług reklamowych. W świetle obowiązującej na gruncie VI dyrektywy normy ogólnej, w szczególności wyrażonej w przepisie art. 9 ust. 1, za miejsce, w którym usługa jest świadczona, uważa się miejsce, gdzie dostawca założył swoje przedsiębiorstwo lub ma stałe miejsce prowadzenia działalności (usługodawca ma siedzibę lub stały zakład), z którego świadczone są usługi, w przypadku braku takiego miejsca lub przedsiębiorstwa, jego miejsce stałego pobytu lub miejsce, w którym zazwyczaj przebywa. Od tej ogólnej zasady, która...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX