Zięba Joanna, Kolizja między oznaczeniem geograficznym a znakiem towarowym oraz między oznaczeniem geograficznym a nazwą rodzajową. Glosa do wyroku TS z dnia 2 lipca 2009 r., C-343/07
Kolizja między oznaczeniem geograficznym a znakiem towarowym oraz między oznaczeniem geograficznym a nazwą rodzajową. Glosa do wyroku TS z dnia 2 lipca 2009 r., C-343/07
1.Stan faktyczny
Bayerischer Brauerbund eV (dalej: Brauerbund) jest niemieckim zrzeszeniem mającym na celu ochronę wspólnych interesów bawarskich przedsiębiorstw produkujących piwo. Jego statut został sporządzony dnia 7 grudnia 1917 r. W 1968 r. Brauerbund stał się właścicielem międzynarodowych wspólnych znaków towarowych „Bayerisch Bier” i „Bayerisches Bier”.
Bavaria NV (dalej: Bavaria) jest holenderską spółką handlową, produkującą piwo, działającą na rynku międzynarodowym. Początkowo działała pod nazwą „Firma Gebroeders Swinkels”, ale w 1930 r. oficjalnie zmieniła swoją nazwę na „Bavaria”. Bavaria została właścicielem szeregu znaków towarowych i zarejestrowanych elementów figuratywnych, zawierających słowo „Bavaria”, których rejestracja miała miejsce w latach 1947-1995. Niektóre z rejestracji zostały odnowione. Bavaria Italia Srl (dalej: Bavaria Italia) należy do grupy spółek Bavaria.
Nazwa „Bayerisches Bier” stanowi przedmiot porozumień bilateralnych o ochronie oznaczeń pochodzenia, oznaczeń...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX