Rost Wojciech, Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego. Ochrona skutecznych środków technologicznych - zabezpieczeń technicznych. Glosa do wyroku TS z dnia 23 stycznia 2014 r., C-355/12

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2014
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: częściowo krytyczna

Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego. Ochrona skutecznych środków technologicznych - zabezpieczeń technicznych. Glosa do wyroku TS z dnia 23 stycznia 2014 r., C-355/12

I.Stan faktyczny i ramy prawne

W wyroku w sprawie Nintendo Co. Ltd, Nintendo of America Inc., Nintendo of Europe GmbH (dalej zbiorczo jako Nintendo) przeciwko PC BOX Srl, 9Net Srl (dalej zbiorczo jako PC BOX), Trybunał Sprawiedliwości (TS) rozważył kwestie z zakresu prawa autorskiego, a konkretnie ochrony prawnej skutecznych środków technologicznych. Przedmiotem sporu przed sądem krajowym, a następnie rozważań TS, była dopuszczalność obrotu i stosowania tzw. modchipów, które oferowała wraz z konsolami spółka PC BOX. Przedmiotowe modyfikacje sprzętowe umożliwiały obejście systemu zabezpieczeń wbudowanego w konsole do gier produkowane przez Nintendo – model przenośnych konsol DS (tzw. handheld) oraz konsol stacjonarnych Wii. Środek technologiczny w postaci zainstalowanego na konsolach systemu uwierzytelniania wraz z kodem zaszyfrowanym na nośniku, na którym zapisane są gry wideo chronione prawem autorskim, miał docelowo uniemożliwiać korzystanie z nielegalnych kopii gier wideo . W ocenie PC BOX, rzeczywistym celem...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX