Styczyński Rafał, Glosa do wyroku WSA z dnia 4 kwietnia 2014 r., III Sa/Wa 2791/13

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2015
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: aprobująca

Glosa do wyroku WSA z dnia 4 kwietnia 2014 r., III Sa/Wa 2791/13

Uwagi ogólne

Glosowany wyrok WSA dotyczy kwestii zaliczenia do kosztów wydatków na promocję cudzego produktu, który związany był z produktem sprzedawanym przez przedsiębiorcę.

Wyrok ma niezwykle istotne znaczenie dla podmiotów prowadzących działalność, prowadzących akcje marketingowe mające na celu promocję urządzeń, których nie posiadają w ofercie sprzedaży, jednak działania te są podejmowane faktycznie w celu promowania własnych produktów.

Wydatki na promocję cudzych produktów mogą stanowić znaczny element obniżający podstawę opodatkowania, zmniejszają więc obciążenia wobec fiskusa. Dlatego też ogromne znaczenie ma, czy takie działanie może generować wydatek podlegający zaliczeniu do kosztów.

Stan faktyczny

Firma należąca do międzynarodowej grupy kapitałowej osiąga przychody głównie ze sprzedaży kapsułek do ekspresów do kawy, które produkuje grupa. Firma ta jest wyłącznym dystrybutorem tych kapsułek na terenie naszego kraju. Aby zwiększyć sprzedaż kapsułek, których zbyt jest możliwy tylko wśród użytkowników...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX