Sztobryn Karolina, Glosa do wyroku TS z dnia 22 września 2011 r., C-323/09
Glosa do wyroku TS z dnia 22 września 2011 r., C-323/09
I.PRZEDMIOT GLOSY
Przedmiotem glosy jest wyrok w sprawie C-323/09 Interflora Inc., Interflora British Unit v. Marks & Spencer plc, Flowers Direct Online Ltd, w którym Trybunał Sprawiedliwości po raz kolejny przybliżył przesłanki do stwierdzenia naruszenia prawa do znaku towarowego na podstawie art. 5 ust. 1 lit. a dyrektywy 89/104/EWG (dalej jako dyrektywa) oraz art. 9 ust. 1 lit. a rozporządzenia nr 40/94 (dalej jako rozporządzenie) poprzez jego użycie jako słowa kluczowego w wyszukiwarce internetowej przez konkurenta podmiotu uprawnionego ze znaku towarowego. Ponadto TS po raz pierwszy określił, kiedy uprawniony z renomowanego znaku towarowego może zakazać konkurentom stosowania reklamy na bazie słowa kluczowego, odpowiadającego renomowanemu znakowi towarowemu na podstawie art. 5 ust. 2 dyrektywy i art. 9 ust. 1 lit. c rozporządzenia.
II.RAMY PRAWNE
Wniosek sądu krajowego o wydanie przez TS orzeczenia w trybie prejudycjalnym odnosił się do interpretacji dwóch przepisów dyrektywy, tj. art. 5 ust. 1 lit. a oraz art....
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX