Namysłowska Monika, Glosa do wyroku TS z dnia 19 września 2006 r., C-356/04
Glosa do wyroku TS z dnia 19 września 2006 r., C-356/04
1.Przedmiot glosy
Przedmiotem glosy jest wyrok w sprawie C-356/04 Lidl Belgium , w którym TS orzekł, że reklama porównawcza nie musi sprowadzać się do porównania dwóch towarów, lecz jej przedmiotem może być porównanie asortymentu produktów własnych i konkurenta, o ile składa się on z par porównywalnych towarów. Reklama wykorzystująca zbiorcze porównanie musi jednak spełniać przesłanki dopuszczalności reklamy porównawczej, które w glosowanym orzeczeniu zostały przybliżone.
2.Ramy prawne
W orzeczeniu Lidl Belgium TS zinterpretował trzy z siedmiu przesłanek dopuszczalności reklamy porównawczej zawartych w dyrektywie 84/450/EWG :
zakaz wprowadzenia w błąd przez reklamę porównawczą w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 2 i art. 3 dyrektywy 84/450/EWG (art. 3a ust. 1 lit. a dyrektywy 84/450/EWG, obecnie analogiczny art. 4 lit. a dyrektywy 2006/114/WE);
obowiązek porównania towarów lub usług realizujących te same potrzeby lub te same cele (art. 3a ust. 1 lit. b dyrektywy 84/450/EWG, obecnie analogiczny art. 4 lit. bdyrektywy...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX