Kohutek Konrad, Glosa do wyroku TS z dnia 13 października 2011 r., C-439/09
Glosa do wyroku TS z dnia 13 października 2011 r., C-439/09
1.STAN FAKTYCZNY
Pierre Fabre Dermo-Cosmétique SAS (dalej: „PFDC”) jest spółką należącą do grupy Pierre Fabre. Zajmuje się produkcją i sprzedażą artykułów kosmetycznych i pielęgnacyjnych, które zbywa w systemie dystrybucji selektywnej przez autoryzowanych dealerów. Uczestnictwo w tym systemie warunkowane było różnymi wymogami, m.in. wymogiem, aby sprzedaż odbywała się w przestrzeni fizycznej oraz obowiązkowo w obecności dyplomowanego farmaceuty. Z punktu widzenia przedmiotu niniejszej glosy istotne jest przede wszystkim postanowienie obligujące autoryzowanego dystrybutora do dostarczania produktów „wyłącznie w określonym i fizycznym punkcie sprzedaży” („only at a marked, specially allocated outlet”). Obowiązek taki oznaczał więc zakaz zbywania przez Internet określonych produktów PFCD (chodziło o marki: Klorane, Ducray, Galénic i Avène).
Francuski Urząd ds. Konkurencji (Autorité de la concurrence) w czerwcu 2006 r. z urzędu wszczął postępowanie dotyczące powyższych praktyk. Postępowanie to dotyczyło...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX