Sieradzka Małgorzata, Glosa do wyroku TS z dnia 11 lipca 2013 r., C-657/11

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2013
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: aprobująca

Glosa do wyroku TS z dnia 11 lipca 2013 r., C-657/11

1.Wprowadzenie

Glosowany wyrok ma kluczowe znaczenie praktyczne z uwagi na odniesienie się w nim przez Trybunał Sprawiedliwości UE do kwestii dopuszczalności reklamowania w Internecie. Pomimo niepodważalności korzyści reklamowania w cyberprzestrzeni należy zauważyć wzrost naruszeń konkurencji, związanych z tą formą promocji.

Użycie cudzego znaku w meta-tags stanowi postać nieuczciwej reklamy w Internecie. TSUE w glosowanym wyroku po raz kolejny (wcześniej w sprawie C-323/09 Interflora oraz wyroku z dnia 23 marca 2010 r. w sprawach połączonych od C-236/08 do C-238/08 Google France i Google, Zb. Orz. s. I-2417, pkt 68) wypowiedział się na temat wykorzystania cudzego oznaczenia w słowach kluczowych. Użycie metatagówodpowiadających oznaczeniom towarów konkurenta i jego nazwie handlowej w kodzie programowania strony internetowej prowadzi do tego, że użytkownikowi Internetu, który wprowadza jedno z tych oznaczeń jako wyszukiwane słowo sugeruje się, iż ta strona ma związek z wyszukiwaniem. TSUE wskazał, że...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX