Namysłowska Monika, Glosa do wyroku SN z dnia 3 grudnia 2003 r., I CK 358/02

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2010
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: częściowo krytyczna

Glosa do wyroku SN z dnia 3 grudnia 2003 r., I CK 358/02

1.Przedmiot glosy

Przedmiotem glosy jest wyrok SN z dnia 3 grudnia 2003 r., I CK 358/02, Biul. SN 2004, nr 5, poz. 7, dotyczący reklamy urządzeń do samochodów, w której SN przybliżył kryteria oceny reklamy pod kątem wprowadzenia w błąd, w tym m.in. stosowany dla oceny nieuczciwego charakteru reklamy wzorzec przeciętnego klienta. Mimo że stan prawny będący podstawą glosowanego wyroku uległ zmianie w 2007 r., tezy orzeczenia mogą być nadal odpowiednio stosowane w zakresie ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) – dalej u.z.n.k. – i, jak dowodzi najnowsze orzecznictwo SN (zob. wyrok SN z dnia 14 października 2009 r., V CSK 102/09, niepubl.), stanowią wskazówkę interpretacyjną dla przepisów ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. Nr 171, poz. 1206) – dalej u.p.n.p.r.

2.Ramy prawne

Podstawą wyroku SN jest art. 16 ust. 1 pkt 2u.z.n.k., zgodnie z którym czynem nieuczciwej...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX