Sieradzka Małgorzata, Glosa do wyroku SN z dnia 12 czerwca 2008 r., III CSK 23/08

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2010
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: aprobująca

Glosa do wyroku SN z dnia 12 czerwca 2008 r., III CSK 23/08

I.Uwagi ogólne

Wyrok SN już na wstępie budzi zadowolenie, gdyż aktywność SN w zakresie prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji jest stosunkowo niewielka. Wydane orzeczenie wpisuje się w linię orzeczniczą, dotyczącą prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji. Wyrok SN odnosi się niewątpliwie do tych aspektów nieuczciwej konkurencji, które dotyczą utrudniania innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży. W związku z tym, że w glosowanym wyroku SN wypowiada się w przedmiocie charakteru umów marketingowo-promocyjnych, warto w tym miejscu przypomnieć stanowisko SN zajęte w wyroku z dnia 12 czerwca 2006 r., III CSK 23/08 (OSNC 2009, nr 1, poz. 14, s. 65), w którym SN stwierdził, że jedną z postaci deliktu z art. 15 ust. 1 pkt 4ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503, dalej jako ustawa) może być zawieranie obok umowy sprzedaży towaru do dużej sieci handlowej, tzw....

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX