Czajkowska-Dąbrowska Monika, Glosa do wyroku s.apel. z dnia 13 stycznia 1999 r., I ACa 1089/98

Glosy
Opublikowano: OSP 2000/9/142
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: częściowo krytyczna

Glosa do wyroku s.apel. z dnia 13 stycznia 1999 r., I ACa 1089/98

Glosowany wyrok dotyczy zyskującej ostatnio coraz większe znaczenie - m.in. w związku ze wszechobecnym w naszym życiu zjawiskiem reklamy - problematyki ochrony wizerunku. Skłania on do rozważenia kilku zagadnień szczegółowych dotyczących tego właśnie dobra osobistego. Wyrok ten dostarcza jednak zarazem pretekstu do postawienia kilku pytań fundamentalnych z zakresu problematyki dóbr osobistych w ogólności. Stoimy bowiem w obliczu zasadniczych przeobrażeń koncepcji dóbr osobistych i chroniących je praw podmiotowych - jeżeli jeszcze nie do końca eksplikowanych w doktrynie, to coraz bardziej widocznych w praktyce życia gospodarczego. W niniejszej glosie, poza ustosunkowaniem się do rozstrzygnięcia zawartego w wyroku Sądu Apelacyjnego, zostaną przynajmniej zasygnalizowane wspomniane wyżej problemy natury ogólnej.

1. Jako pierwsze wypada postawić pytanie, jakie dobra osobiste powoda mogły zostać naruszone poprzez wykorzystanie jego wizerunku w czołówce cyklicznego programu telewizyjnego....

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX