Namysłowska Monika, Glosa do wyroków TS z dnia 25 października 2001 r., C-112/99 oraz z dnia 23 lutego 2006 r., C-59/05

Glosy
Opublikowano: LEX/el. 2009
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: aprobująca

Glosa do wyroków TS z dnia 25 października 2001 r., C-112/99 oraz z dnia 23 lutego 2006 r., C-59/05

1.Przedmiot glosy

Przedmiotem niniejszej glosy są wyroki TS w sprawie C-112/99 Toshiba Europe i w sprawie C-59/05 Siemens , w których Trybunał uznał, że reklama porównawcza musi zawierać porównanie, lecz nie musi być ono porównaniem wyraźnym, jak również, że korzystanie ze znaku wyróżniającego konkurenta nie będzie nieuczciwe, jeżeli nie nastąpi przeniesienie renomy związanej z produktami konkurenta na produkty reklamowane.

2.Ramy prawne

W orzeczeniach Toshiba Europe i Siemens Trybunał Sprawiedliwości dokonał interpretacji dwóch przesłanek dopuszczalności reklamy porównawczej - obowiązku porównania obiektywnie jednej lub kilku zasadniczych, istotnych, możliwych do zweryfikowania i reprezentatywnych cech towarów i usług, którą to cechą może być cena (art. 3a ust. 1 lit. c dyrektywy 84/450/EWG, obecnie analogiczny art. 4 lit. c dyrektywy 2006/114/WE) , jak również zakazu korzystania w reklamie porównawczej w sposób bezprawny z reputacji związanej z danym znakiem towarowym, nazwą handlową lub innymi znakami...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX