Szostak Ryszard, Glosa do uchwały SN z dnia 23 września 2004 r., III CZP 51/04
Glosa do uchwały SN z dnia 23 września 2004 r., III CZP 51/04
Powyższa uchwała Sądu Najwyższego skłania do szerszego objaśnienia roli i charakteru prawnego skargi na wyrok zespołu arbitrów przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych, unormowanej obecnie przepisami art. 194 i nast. prawa zamówień publicznych (dalej: pzp), zbieżnymi w tym zakresie z przepisami poprzednio obowiązującej ustawy z 1994 r. o zamówieniach publicznych.
1. Możliwość podważenia organizatorskich czynności zamawiającego prowadzącego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego (zwłaszcza czynności przetargowych) na bieżąco jeszcze w czasie biegu tego postępowania stanowi rozwiązanie znane stosunkowo od niedawna . Protesty i środki zaskarżania uchybień popełnianych przy udzielaniu zamówień w ramach ogólnego prawa do skargi mają charakter prewencyjno-sanacyjny, gdyż ich celem jest doprowadzenie do niezwłocznego skorygowania uchybień, jeszcze przed udzieleniem zamówienia. Z założenia ma to chronić strony przed konsekwencjami nieważnej umowy zawartej wskutek wadliwie...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX