Kowalski Radosław, Glosa do uchwały NSA z dnia 25 czerwca 2012 r., I FPS 2/12
Glosa do uchwały NSA z dnia 25 czerwca 2012 r., I FPS 2/12
Teza 1:
To strony transakcji winny móc decydować o tym, czy premia pieniężna stanowi bonus w ramach działań promocyjnych niemający wpływu na podstawę opodatkowania, czy rabat kreujący cenę świadczeń i jako taki zmniejszający podstawę naliczania podatku od towarów i usług.
Teza 2:
Ani organy podatkowe, ani sądy nie powinny wyznaczać treści umowy w sposób sprzeczny ze zgodnymi intencjami stron oraz istotą jej samej i jej poszczególnych elementów.
Teza 3:
Ogólne założenie, że każda premia pieniężna stanowi rabat zmniejszający cenę, nie może być uznane za prawdziwe, nawet jeżeli w praktyce część narzędzi promocyjnych określanych mianem premii pieniężnej w istocie, ze względu na swoją specyfikę, stanowi rabat posprzedażny.
Teza 4:
To, że ustawa podatkowa nie posługuje się pojęciem premii pieniężnej, nie musi oznaczać, iż nie ma ona bytu gospodarczego.
Teza 5:
Fakt, iż w aktualnym stanie prawnym istnieje narzędzie rozliczeniowe do zbiorczego korygowania całej sprzedaży z danego okres (zbiorcza...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX