Taras Wojciech, Glosa do uchwały NSA z dnia 10 kwietnia 2006 r., I OPS 3/06
Glosa do uchwały NSA z dnia 10 kwietnia 2006 r., I OPS 3/06
W każdym rzetelnym podręczniku historii prawa, ustroju państwa czy administracji można natknąć się na mniej lub bardziej obszerny fragment poświęcony sposobom ukształtowania modelu kontroli sądowoadministracyjnej w danym państwie przez określenie klauzuli dopuszczalności zaskarżenia form działania administracji publicznej . Tym samym sumienny student prawa wie, że właściwość sądu administracyjnego opiera się albo na zasadzie enumeracyjnej, albo generalnej, z tym zastrzeżeniem, że ta ostatnia może być łączona z negatywną klauzulą enumeracyjną, wskazującą wyraźnie na ustawowe wyjątki od powszechnego dostępu do sądu tego rodzaju. Podobną wiedzę przekazują również podręczniki omawiające współczesne sądownictwo administracyjne . Do szkolnej wiedzy należy także zaliczyć informację, że obecny model sądów administracyjnych w naszym kraju, wprowadzony ustawami z 2002 r., adaptuje klauzulę generalną połączoną z enumeracją negatywną.
Warto podkreślić trwałość zjawiska polegającego na stałym...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX