Żuraw-Kurasiewicz Monika, Czy podmiot rozlewający napój do puszek narusza prawa do znaku towarowego? Glosa do wyroku TS z dnia 15 grudnia 2011 r., C-119/10

Glosy
Opublikowano: Glosa 2012/4/69-78
Autor:
Rodzaj: glosa
Notka bibliograficzna: krytyczna

Czy podmiot rozlewający napój do puszek narusza prawa do znaku towarowego? Glosa do wyroku TS z dnia 15 grudnia 2011 r., C-119/10

Najnowsze orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości (dalej jako TS) dotyczące znaków towarowych koncentrują się wokół przesłanki „używania” oznaczenia, która warunkuje naruszenie praw do znaku towarowego. Jej wykładnia w sprawach dotyczących używania cudzych znaków towarowych w Internecie doprowadziła do stwierdzenia braku naruszenia przez Google i eBay w sytuacji gdy Google oferował wybór słów kluczowych tożsamych z cudzymi znakami towarowymi w usłudze AdWords, zaś eBay wyświetlał oferty aukcjonariuszy zawierające cudze znaki towarowe na internetowej platformie aukcyjnej, której eBay jest organizatorem. W omawianym orzeczeniu wykładnia tej przesłanki zdecydowała o braku odpowiedzialności za naruszenie praw do znaku podmiotu rozlewającego napój do puszek, działającego jako zleceniobiorca na rzecz spółki, która następnie wprowadzała napój do obrotu.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX