Namysłowska Monika, Zwalczanie nieuczciwych praktyk handlowych na podstawie dyrektywy 2005/29/WE, cz. II

Artykuły
Opublikowano: PPH 2007/3/32-39
Autor:
Rodzaj: artykuł

Zwalczanie nieuczciwych praktyk handlowych na podstawie dyrektywy 2005/29/WE, cz. II

Dyrektywa 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym oraz zmieniająca dyrektywę Rady 84/450/EWG, dyrektywę 97/7/WE, 98/27/WE i 2002/65/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady została uchwalona 11.05.2005 r.

Dyrektywa wprowadza harmonizację przepisów państw członkowskich w zakresie zwalczania czynów nieuczciwej konkurencji. Podstawą dyrektywy jest klauzula generalna zakazująca nieuczciwych praktyk handlowych, uzupełniona o przepisy szczegółowe dotyczące praktyk wprowadzających w błąd i praktyk agresywnych. Nowa regulacja obejmuje jednak wyłącznie relacje między przedsiębiorstwami i konsumentami (B2C - Bussines to Consumer). Poza przepisami dyrektywy pozostaje więc krajowy system ochrony przed nieuczciwymi czynami konkurencji między przedsiębiorstwami (B2B - Bussines to Bussines).

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX