Strutyńska Anna, Zmapowane doświadczenia

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2018/2/7
Autor:
Rodzaj: artykuł

Zmapowane doświadczenia

Przygotowanie nowego pracownika do pełnienia określonej funkcji w organizacji to wieloetapowy proces. Po zakończonej rekrutacji wydaje się, że najważniejsze mamy za sobą. Nic bardziej mylnego – oto rozpoczyna się proces wdrożenia do pracy. To pierwszy kontakt zrekrutowanej osoby z organizacją, bardzo ważny etap w budowaniu tzw. employee experience, czyli całokształtu doświadczeń pracownika w relacji z firmą. Zdarza się, że te pierwsze wrażenia z realnej pracy zdecydują o przyszłości pracownika: czy zostanie on z nami na dłużej, czy też zrezygnuje z nowego pracodawcy jeszcze podczas okresu próbnego. W sytuacji tzw. rynku pracownika żadnej organizacji nie stać na odejście świeżo zatrudnionego specjalisty, zwłaszcza w obliczu rosnących kosztów rekrutacji, angażującej nie tylko czas HR-u, lecz także przełożonego czy współpracowników.

Wdrożenie należy dopasować do sposobu percepcji wiedzy i świata przez przedstawicieli różnych pokoleń, z uwzględnieniem specyfiki danej firmy czy branży. W...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX