Mikulska Anna, Złe doświadczenia zabijają markę pracodawcy

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2020/1/40-41
Autor:
Rodzaj: artykuł

Złe doświadczenia zabijają markę pracodawcy

Marketingowcy już dawno odkryli siłę doświadczeń klientów: te dobre wspierają markę, te złe mogą ją całkowicie zniszczyć. W branży HR ich działania próbujemy zaadaptować od niedawna, ale obszar candidate i employee experience rozwija się niezwykle szybko. To świetna wiadomość, bo praca nad poprawą doświadczeń kandydatów i pracowników jest doskonałą bazą do budowania strategii dla całego obszaru HR-owego, a firmom, które solidnie odrobią tę lekcję, może przynieść wymierne korzyści biznesowe.

Myśląc o pracy nad poprawą doświadczeń kandydatów i pracowników, firmy stawiają najczęściej na efekty w sferze HR-u: poprawę spływu aplikacji, zwiększony procent zaakceptowanych ofert, poprawę zaangażowania itp. To jednak nie wszystko! Badania pokazują, że ocena procesu rekrutacyjnego ma znaczący wpływ na przyszłe decyzje zakupowe kandydata, a odczucia wyniesione z procesu decydują o tym, czy kandydat sięgnie po produkt czy usługę niedoszłego pracodawcy, czy też nie. Doskonałym przykładem jest firma...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX