Uliasz Joanna, Zasada jawności finansowania kampanii wyborczych w nowym Kodeksie wyborczym - wybrane zagadnienia
Zasada jawności finansowania kampanii wyborczych w nowym Kodeksie wyborczym - wybrane zagadnienia
1.Uwagi ogólne
Kodeks wyborczy został uchwalony 5 stycznia 2011 r. Zastąpi on dotychczasowe regulacje normujące:
wybory do Sejmu RP i do Senatu RP (tj. ustawę z 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej);
wybory Prezydenta RP (tj. ustawę z 27 września 1990 r. o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej);
wybory do Parlamentu Europejskiego w RP (tj. ustawę z 23 stycznia 2004 r. - Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego);
wybory do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego (tj. ustawę z 16 lipca 1998 r. - Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw);
wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast (tj. ustawę z 20 czerwca 2002 r. o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta).
Warto przypomnieć, że inicjatywę opracowania Kodeksu wyborczego podjął już w 1996 r. Prezydent RP. Inicjatywa ta „w wyniku kilkumiesięcznych prac powołanego w tym celu zespołu roboczego,...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX