Rabiega-Przyłęcka Agnieszka, Zakaz reklamy aptek w świetle art. 94a Prawa farmaceutycznego

Artykuły
Opublikowano: PPP 2013/11/68-77
Autor:
Rodzaj: artykuł

Zakaz reklamy aptek w świetle art. 94a Prawa farmaceutycznego

1.
Wprowadzenie

Rozwój mechanizmów wolnorynkowych i coraz powszechniejsze wykorzystywanie narzędzi reklamowych w ukierunkowywaniu preferencji konsumpcyjnych klientów wpłynęły na zwiększenie potrzeby prawnej regulacji działalności reklamowej realizowanej w odniesieniu do niektórych produktów, podmiotów prowadzących określoną działalność czy typów działalności. Prawna ingerencja w działalność reklamową sprowadza się w szczególności do sprecyzowania zasad jej prowadzenia, w tym wyznaczenia jej prawnych ograniczeń, a niekiedy wręcz także wprowadzenia zakazów jej wykonywania. Ingerowanie ustawodawcy w działalność reklamową uzasadnione jest najczęściej koniecznością ochrony wysoko cenionych wartości lub też poszanowania praw innych osób. W odniesieniu do działalności aptek ograniczenia swobody w sferze reklamy mają stanowić gwarancję prawidłowego ich funkcjonowania przede wszystkim jako placówek ochrony zdrowia publicznego. Ze względu na specyfikę przedmiotu ich działalności nie mogą one swobodnie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX