Mikołajczyk Izabella, Wyzwanie: pokolenie Z.

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/12/6
Autor:
Rodzaj: artykuł

Wyzwanie: pokolenie Z.

Rok 2015 to kolejny rok intensywnego poszukiwania najlepszych kandydatów do pracy w Grupie K2. Rynek od lat ma trudności z pozyskiwaniem ciekawych ludzi. Wiąże się to z nowym pokoleniem, które właśnie wchodzi na rynek pracy, trudnym do weryfikacji i zarządzania. Wymusza to na nas nowe podejście do rekrutacji, by pozyskać najlepszych.

Branża reklamowa w ostatnich latach boryka się z problemem deficytu ludzi – ciekawych, skutecznych i odpowiedzialnych. Nie narzekamy na brak kandydatów, lecz na ich jakość. Często nawet po długiej, kilkuetapowej rekrutacji kandydat po okresie próbnym okazuje się słaby merytorycznie, komunikacyjnie, nie umie brać odpowiedzialności, pracować w zespole. Praca go męczy.

Problem dotyka rynku w ogóle, nie tylko naszej branży, dostrzegam w tym trend, z którym HR-owcy i zarządy będą się mierzyć w kolejnych latach.

Można diagnozować ten problem jako trudność zarządzania pokoleniem Z, czyli osobami urodzonymi po 1990 r. Są to często ludzie mający umiejętności bardzo...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX