Rempel Jakub, Wysoka użyteczność rozwiązań
Wysoka użyteczność rozwiązań
Kieruję firmą, która swoje decyzje i działanie stara się opierać na starannie zebranych informacjach. Na przykład, decydując się na zwiększenie produkcji danego produktu, opieramy się na analizie rynku bądź analizie naszych możliwości produkcyjnych. Wnioski z zebranych danych wspomogły decyzję o rozbudowie mocy produkcyjnych i zbudowaniu nowej hali. Czy takie samo podejście stosowaliśmy w zakresie HR-u?
Sześć lat temu stwierdziliśmy, że brak nam narzędzia do oceny ludzi. Postanowiliśmy własnymi siłami zbudować system ocen i w jego ramach oceniać też kompetencje. Przystąpiliśmy do działania, bazując na ogólnie dostępnej literaturze i informacjach, które łatwo znaleźć w Internecie. W czasie kilku spotkań ustaliliśmy zawartość systemu ocen oraz wybraliśmy pięć kompetencji (zarządzanie personelem, umiejętności techniczno-merytoryczne, teamwork/komunikacja, kreatywność/samodzielność, dyscyplina pracy). Zdefiniowaliśmy każdą z kompetencji i wybraliśmy skalę ich oceny od „5” (znakomita) do „1”...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX