Sikorska Wiktoria, Współczesne ujęcie zjawiska degeneracji znaku towarowego

Artykuły
Opublikowano: ZNUJ. PPWI 2023/4/104-116
Autor:
Rodzaj: artykuł

Współczesne ujęcie zjawiska degeneracji znaku towarowego

1.Znak towarowy jako dobro niematerialne

Znak towarowy we współczesnych warunkach obrotu stanowi odzwierciedlenie określonego wizerunku danego produktu lub usługi w umyśle ludzkim, pełniącym trzy charakterystyczne i podstawowe dla niego funkcje: odróżniającą od emanacji innych towarów występujących w obrocie , gwarancyjną – wyrażającą się przez potwierdzanie określonych cech jakościowych i użytkowych danego towaru lub usługi, reklamową – poprzez rozpowszechnianie wiadomości o nich w celu wpływania na kształtowanie się ich popytu . W rezultacie pełnienia wspomnianych funkcji znak towarowy jest dobrem niematerialnym – nośnikiem informacji o komercyjnym pochodzeniu towaru lub usługi zdatnym do wytworzenia w świadomości uczestników obrotu określonych skojarzeń . Oznaczenia te na towarze, materiale reklamowym lub w sposób fizyczny (znaki towarowe przestrzenne czy smakowe) tworzą materialne utrwalenie znaku jako dobra niematerialnego. Cecha ta wyraża się również we wspomnianej, charakteryzującej znak towarowy zdolności...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX