Liksza Joanna, Wsparcie dla pracodawców

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/6/20-21
Autor:
Rodzaj: artykuł

Wsparcie dla pracodawców

Ustawa z 4.10.2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. poz. 2215) nakłada na pracodawcę szereg nowych obowiązków. To on odpowiada za prawidłowość naliczania i odprowadzania wpłat na PPK oraz przyjmowanie i przekazywanie do instytucji finansowej dokumentów od osób zatrudnionych. Zobowiązany jest także archiwizować dokumentację dotyczącą PPK i przedstawiać ją organom nadzoru w trakcie kontroli. A główny inspektorat pracy już poinformował, że w drugiej połowie 2019 r. planuje sprawdzenie, jak pracodawcy zatrudniający co najmniej 250 pracowników wywiązują się z obowiązków związanych z PPK. Ich niedopełnienie grozi karami do 1 mln zł.

To pracodawca odpowiada za właściwą obsługę PPK i przepływ informacji między osobami zatrudnionymi a wybraną instytucją finansową. On ma obowiązek utworzyć program, wybrać instytucję finansową, która będzie zarządzała aktywami zgromadzonymi w PPK, poinformować uczestników programu o zasadach jego funkcjonowania oraz zebrać od nich deklaracje...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX