Balcerzak Mateusz, Wprowadzenie w błąd co do tożsamości producenta lub produktu (o wykładni art. 13 u.z.n.k.)

Artykuły
Opublikowano: PPH 2017/3/34-37
Autor:
Rodzaj: artykuł

Wprowadzenie w błąd co do tożsamości producenta lub produktu (o wykładni art. 13 u.z.n.k.)

Deliktu przewidzianego w art. 13 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tzw. niewolniczego naśladownictwa) dopuszcza się ten, kto za pomocą technicznych środków reprodukcji kopiuje zewnętrzną postać produktu, jeżeli może to wprowadzić klientów w błąd co tożsamości producenta i produktu. O takim zachowaniu można mówić w kontekście ochrony wzornictwa przemysłowego – czyli dziedziny twórczości nakierowanej na tworzenie przedmiotów o atrakcyjnej postaci (ze względów estetycznych lub funkcjonalnych). Niniejszy artykuł stanowi próbę analizy elementu czynu nieuczciwego naśladownictwa, jakim jest „wprowadzenie w błąd co do tożsamości producenta lub produktu”.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX