Pretkiel Bohdan, Wpływ regulaminu internetowego serwisu aukcyjnego na umowy zawierane pomiędzy jego użytkownikami
Wpływ regulaminu internetowego serwisu aukcyjnego na umowy zawierane pomiędzy jego użytkownikami
Pierwsza internetowa platforma aukcyjna, czyli Ebay powstała w 1999 r. Od tego czasu jesteśmy świadkami skokowego wzrostu liczby transakcji przeprowadzanych w ramach internetowych platform aukcyjnych. Jeśli w 2002 r., korzystając z platformy Allegro, sprzedano towary o wartości niecałych 97 mln zł , to w 2010 r. suma ta wyniosła już 7,4 mld zł . Według badań co trzeci Polak skorzystał z możliwości sprzedaży towaru przez Internet lub zamierza to zrobić , a sam tylko serwis aukcyjny Allegro ma 12 mln użytkowników. Niezaprzeczalnym faktem jest więc znaczny udział umów zawieranych za pośrednictwem internetowych serwisów aukcyjnych w polskim handlu elektronicznym . Jednym z najistotniejszych oraz wymagających prawnej analizy zagadnień związanych z umowami zawieranymi za pomocą elektronicznych targowisk jest wpływ, jaki regulamin serwisu aukcyjnego wywiera na umowy zawierane pomiędzy użytkownikami .
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX