Pretkiel Bohdan, Wpływ regulaminu internetowego serwisu aukcyjnego na umowy zawierane pomiędzy jego użytkownikami

Artykuły
Opublikowano: PPH 2012/7/25-29
Autor:
Rodzaj: artykuł

Wpływ regulaminu internetowego serwisu aukcyjnego na umowy zawierane pomiędzy jego użytkownikami

Pierwsza internetowa platforma aukcyjna, czyli Ebay powstała w 1999 r. Od tego czasu jesteśmy świadkami skokowego wzrostu liczby transakcji przeprowadzanych w ramach internetowych platform aukcyjnych. Jeśli w 2002 r., korzystając z platformy Allegro, sprzedano towary o wartości niecałych 97 mln zł , to w 2010 r. suma ta wyniosła już 7,4 mld zł . Według badań co trzeci Polak skorzystał z możliwości sprzedaży towaru przez Internet lub zamierza to zrobić , a sam tylko serwis aukcyjny Allegro ma 12 mln użytkowników. Niezaprzeczalnym faktem jest więc znaczny udział umów zawieranych za pośrednictwem internetowych serwisów aukcyjnych w polskim handlu elektronicznym . Jednym z najistotniejszych oraz wymagających prawnej analizy zagadnień związanych z umowami zawieranymi za pomocą elektronicznych targowisk jest wpływ, jaki regulamin serwisu aukcyjnego wywiera na umowy zawierane pomiędzy użytkownikami .

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX