Laszuk Karolina, Wiele korzyści

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2017/1/35
Autor:
Rodzaj: artykuł

Wiele korzyści

Kiedy w przedsiębiorstwie zdarzają się spory, warto wesprzeć się profesjonalistą od mediacji. Cenne jest także uczenie kadry porozumiewania się w duchu Nonviolent Communication (NVC).

W biznesie, tak jak w każdej dziedzinie życia, dochodzi czasem do sytuacji konfliktowych. Zdarza się, że zaangażowani w nie ludzie bronią swoich racji, aby udowodnić coś sobie lub innym. Nie dążą do rozwiązania sytuacji, ale do wygranej. Utrudnia to znalezienie kompromisu. Wówczas warto zaprosić do rozmów osobę trzecią. Mediator pozwala dojść do zgody stronom, które ze względu na emocjonalne zaangażowanie nie potrafią komunikować się w sposób konstruktywny. Jego rolą nie będzie szukanie samych pomysłów wyjścia z impasu, ale pomoc dyskutującym w skupieniu się na istotnych aspektach dialogu. Pośrednictwo w sporze ogranicza się do zadbania o odpowiednie warunki omówienia dylematu, pozwolenia wyrażenia swoich potrzeb i oczekiwań przez każdego z uczestników, wentylacji uczuć oraz wypracowania propozycji...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX