Tyszko Katarzyna, Ważna jest świadomość, a nie stół do ping-ponga

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/3/36-37
Autor:
Rodzaj: artykuł

Ważna jest świadomość, a nie stół do ping-ponga

Czy well-being jest potrzebnym, dobrym zjawiskiem na polskim rynku pracy, czy też tylko przysłowiowym „kwiatkiem do kożucha„, który niewiele zmienia w polskich firmach?

Słowo „well-being„ stało się popularne także i w Polsce. Mniejsze i większe firmy nadają mu swoje znaczenie i zgodnie z nim rozważają, planują i wdrażają odpowiednie działania. Czasem są to głębokie zmiany dotyczące kultury firmy, a czasem pojedyncze inicjatywy: kosze z owocami, zgoda na pracę zdalną czy stół do ping-ponga wstawiony w wolną firmową przestrzeń.

W rozmowie na ten temat pewna pani menedżer powiedziała, że to przecież działania marketingowe mające poprawić wizerunek pracodawcy w oczach pracowników. I to też prawda.

Dekadę temu Daniel Pink napisał książkę „Drive„, w której ukazał przepaść dzielącą działania biznesu od wiedzy naukowej na temat ludzkiej motywacji . Zgodnie z jego tezą tradycyjny biznes i koncepcja zarządzania – wciąż jeszcze dominujące na świecie – są niezgodne z ludzką naturą i w związku z tym...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX