Rzewuska Małgorzata, Wartości dodane
Wartości dodane
Oszczędności i kontrola kosztów w firmie, zwolnienie własnych zasobów do innych celów, przeniesienie pełnej odpowiedzialności na firmę zewnętrzną, uzyskanie zasobów, którymi przedsiębiorstwo nie dysponuje, możliwość skupienia się na właściwej działalności firmy – to główne motywy wymieniane w 2015 r. przez polskich przedsiębiorców, jakimi kierowali się, decydując się na outsourcing . Natomiast wyniki badania „Deloitte's 2016 Global Outsourcing Survey” pokazały, że równie ważne dla firm były pozafinansowe wartości dodane, m.in. zwiększenie innowacyjności procesów czy zwiększenie możliwości poszerzania skali swoich działań .
Outsourcowaniu wewnętrznych procesów towarzyszą również pewne obawy lub też realne problemy, m.in.:
spory między klientem a dostawcą usługi, dotyczące zwłaszcza jakości usługi i wysokości wynagrodzenia,
wystąpienie możliwości uzależnienia się od dostawcy,
nieuzyskanie spodziewanych obniżek kosztów,
niepowodzenia w wypracowaniu relacji prawdziwej współpracy z...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX