Rzewuska Małgorzata, Wartości dodane

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2017/9/1
Autor:
Rodzaj: artykuł

Wartości dodane

Oszczędności i kontrola kosztów w firmie, zwolnienie własnych zasobów do innych celów, przeniesienie pełnej odpowiedzialności na firmę zewnętrzną, uzyskanie zasobów, którymi przedsiębiorstwo nie dysponuje, możliwość skupienia się na właściwej działalności firmy – to główne motywy wymieniane w 2015 r. przez polskich przedsiębiorców, jakimi kierowali się, decydując się na outsourcing . Natomiast wyniki badania „Deloitte's 2016 Global Outsourcing Survey” pokazały, że równie ważne dla firm były pozafinansowe wartości dodane, m.in. zwiększenie innowacyjności procesów czy zwiększenie możliwości poszerzania skali swoich działań .

Outsourcowaniu wewnętrznych procesów towarzyszą również pewne obawy lub też realne problemy, m.in.:

spory między klientem a dostawcą usługi, dotyczące zwłaszcza jakości usługi i wysokości wynagrodzenia,

wystąpienie możliwości uzależnienia się od dostawcy,

nieuzyskanie spodziewanych obniżek kosztów,

niepowodzenia w wypracowaniu relacji prawdziwej współpracy z...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX