Pawłowski Maksymilian, W stronę cyfrowego miejsca pracy
W stronę cyfrowego miejsca pracy
Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw stała się nową normalnością. To oznacza, że firmy, które potrafią skutecznie zarządzać zmianą na poziomie zarówno technologicznym, jak i kulturowym, zyskują przewagę konkurencyjną. Warto przy tym zwrócić uwagę na obecne możliwości związane z szybkością wdrożeń informatycznych (np. rozwiązania SaaS) przy jednoczesnej relatywnie powolnej ewolucji kultury przedsiębiorstwa oraz adopcji nowych rozwiązań przez pracowników. Dużym zagadnieniem jest ewolucja cyfrowego miejsca pracy i tworzenie go na bazie celów biznesowych oraz strategii długoterminowego rozwoju przedsiębiorstwa. Szybkie zwycięstwa nie zawsze przynoszą spodziewane rezultaty, mogą powodować dezorientację pracowników i syndrom nazywany często „yet another app” (z ang. jeszcze jedna zbędna aplikacja). Dlatego strategia cyfryzacji przedsiębiorstwa powinna mieć charakter długoterminowy, względnie odporny na tymczasowe trendy i mody (zawsze pojawia się pytanie, jak odróżnić tymczasowe trendy od...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX